Takuu ja palautus

Kaikilla tuotteillamme on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Suosittelemme kuitenkin lukemaan tämän sivun ja toimitusehdot, jotta vältytään mahdollisilta väärinkäsityksiltä.

Takuuhuoltomme on pyritty tekemään mahdollisimman joustavaksi. Useimmissa tapauksissa viallinen laite vaihdetaan suoraan uuteen.

 

Huom! Jos lähetät tuotteen meille takuuhuoltoon tai haluat palauttaa tuotteesi, on se maksutonta. Mikäli vaihdat tuotteesi uuteen, tulee uuden tuotteen lähettämisestä koituvat postimaksut asiakkaan maksettavaksi. Mikäli tuote vaihdetaan/palautetaan toisen kerran, tulee palautuskulut asiakkaan maksettavaksi. Ilmainen toimitus koskee vain yhtä lähetystä per tilaus ja ilmainen palautus koskee vain yhtä lähetystä per tilaus. Eli voit tilata meiltä jotain kerran ja palauttaa sen kerran yhtä tilausta kohden, eikä siitä tule sinulle postimaksuja maksettavaksi. Tämänkin jälkeen voit palautella ja vaihdella tuotteita, mutta silloin sinun täytyy itse maksaa postikulut. 

 

 

Palauttaminen

Tuotteillamme on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palauttaminen on maksutonta, kun se tehdään ohjeidemme mukaisesti. Vaihto- ja palautusoikeus alkaa siitä päivästä, jolloin tuote on vastaanotettu. Jos haluat palauttaa tuotteesi, pyydä asiakaspalvelustamme ohjeet palautusta varten. Palauttaminen edellyttää, että tuotteen pakkaus on myyntikuntoinen eikä tuotteessa saa olla käytön jälkiä. Jos olet kuitenkin ehtinyt käyttämään tuotetta ja siinä on käytön jälkiä, emme voi palauttaa koko summaa, koska tuote täytyy vielä saada myytyä eteenpäin. Jokainen palautus tehdään tapauskohtaisesti. Sivun lopussa löydät taulukon, jonka mukaan palautukset tehdään.

Palauttamisesta on aina ilmoitettava meille. Mikäli tuote palautetaan ilman että siitä on ilmoitettu meille, tulee postituskulut asiakkaan maksettavaksi. Mikäli laitteen oston yhteydessä on ostettu asennuspalvelu, ei siitä voida palauttaa rahoja. 

 

 

Vaihtaminen

Tuotteillame on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palauttaminen on maksutonta, kun se tehdään ohjeidemme mukaisesti. Vaihto- ja palautusoikeus alkaa siitä päivästä, jolloin tuote on vastaanotettu. Jos haluat palauttaa tuotteesi, pyydä asiakaspalvelustamme ohjeet palautusta vartenMikäli vaihdat laitteesi, tulee asiakkaan maksettavaksi postikulut meiltä asiakkaalle. Meillepäin lähetys on aina maksutonta.

 

 

 

Takuu

Meillä on valmistajien lupa huoltaa ja korjata takuulaitteita. Tarvittaessa viallinen laite lähetetään takaisin tehtaalle. Tuotteillamme on 12 kuukauden takuu, ellei tuotetiedoissa toisin mainita. 

Kun haluat lähettää laitteesi takuuhuoltoon, ilmoita siitä asiakaspalveluumme. Annamme ohjeet lähetystä varten. Mikäli laite on lähetetty ilman että siitä on ilmoitettu meille, tulee mahdolliset postikulut asiakkaan maksettavaksi.

 

Arlatec Oy:lta ostettuja laitteita ei voi toimittaa muualle huoltoon. Mikäli laite viedään kolmannelle osapuolelle huoltoon, on asiakas itse vastuussa korjauksesta johtuvista kuluista. Jos emme löydä/pysty korjaamaan takuuseen menevän tuotteen vikaa, lähetämme sen valmistajalle. Tässä tapauksessa takuuhuollossa menee ymmärrettävästi aikaa, tällaisissa tapauksissa pyrimme kuitenkin järjestämään sinulle uuden laitteen nopeasti. 

Mikäli laitteessa oleva vika ei kuulu takuun piiriin tai laitteessa ei ole vikaa, perimme postimaksut asiakkaalta meille sekä tuotteen lähettämisestä takaisin asiakkaalle sekä vianetsintäkulun 40€. Tämän vuoksi kannattaa olla tarkkana, lähettääkö tuotteen "huvin vuoksi" takuuhuoltoon, jos sieltä vaikka saisi uuden laitteen.

Huom! Muistathan varmuuskopioida kaikki tiedot puhelimestasi, kun toimitat sen takuuhuoltoon. On mahdollista, että kaikki tiedot katoavat, emmekä ole vastuussa siitä. Mikäli haluat, että varmuuskopioimme tiedot puolestasi, veloitamme varmuuskopioinnista 25€.

 

Meillä on oikeus vaihtaa takuuhuoltoon toimitettuun laitteeseen käytettyjä osia ja/tai vaihtaa laite:

- Kokonaan uuteen

- Vastaavaan tuotteeseen, mikäli alkuperäistä tuotetta ei ole saatavilla

- Vastaavaan käytettyyn laitteeseen, jossa voi olla pieniä käytönjälkiä

 

 

Tarkista/tee nämä asiat ennen lähettämistä takuuhuoltoon!

- Ota laitteestasi varmuuskopio. Laite todennäköisesti nollataan takuuhuollon yhteydessä. Voimme tehdä varmuuskopion puolestasi hintaan 25€.

- Palauta tehdasasetukset. Usein jokin sovellus tai haittaohjelma saa puhelimen jumittumaan.

- Jos jokin ei toimi, esimerkiksi näyttö tai sormenjälkitunnistin -> kokeile käynnistää laite uudelleen. Laitteen saa sammutettua "väkisin" painamalla power näppäintä pohjassa. Puhelimet/tabletit tarvitsevat välillä boottausta, aivan niinkuin tietokoneetkin.

- Jos puhelin ei lataudu -> onko laturi/laturin johto ehjä/sopiva?

  

Mitä takuu korvaa?

Takuu korvaa seuraavat asiat, ellei näistä ole erikseen mainittu tuotteen tiedoissa. Jos tuotteen tiedoissa on mainittu että sormenjälkitunnistimessa on tyyppivika eikä se toimi, ei vika mene takuun piiriin.

- Kaikki selvät viat käyttöjärjestelmässä tai tekniikassa (esim. käyttöliittymä tai näppäimet eivät toimi tai puhelin ei käynnisty)

- Akussa tai laturissa on jotain vikaa  / laite ei lataudu (tarkista ensin laturi)

- Kaiutin särisee

- Sormenjälkitunnistin ei toimi

- Latausportti on hajalla (paitsi jos johtuu virheellisestä käytöstä)

- Jos et ole varma, kysy meiltä!

 

Takuu ei korvaa

- Putoamisesta, kastumisesta tai muusta ulkoisesta vaikutuksesta tulleet vauriot. Paitsi jos laite on esimerkiksi suojattu vedeltä, silloin takuu korvaa kastumisen laitteen standardien mukaisesti. Jos laite on suojattu iskuilta ja se on sen seurauksena hajonnut, tarvitsemme tapahtuneesta tarkat tiedot. Yleensä takuu korvaa jos laite on pudonnut 1.8 metrin korkeudesta ja hajonnut. ÄLÄ yritä huijata meitä, moni on koittanut ja on jäänyt kiinni siitä. Jos puhelimesi on siis pudonnut katolta, älä sano meille että se putosi 1.8 metrin korkeudelta. Tiedämme tarkasti mitkä laitteet kestävät mitäkin, sillä olemme ne itse testanneet. 

- Luonnollista kulumista, esim. akun varauksen heikkenemistä ajan kuluessa tai käyttöjärjestelmän hidastumista

- Laite on asennettu virheellisesti, esim. SIM kortti kelkka hajonnut asennuksen yhteydessä

- Käyttäjän itse tekemiä vahinkoja, esim. näytön halkeaminen. Tuotteen teknisissä tiedoissa mainitaan, onko näyttö iskunkestävä vai ei

- Jos laite on rootattu

- Laitetta on itse yritetty korjata, se on avattu tai se on toimitettu muualle, kuin Arlatec Oy:lle huoltoon

- Jos kuittia ei ole tallessa 

- Viruksesta / haittaohjelmasta johtuvaa vikaa

- Laite ei ole tarpeeksi nopea, kamera ei ole tarpeeksi tarkka ja muut siihen kategoriaan liittyvät syyt. (Paitsi jos laitteessa on selvästi takuunalaista vikaa.)

- Muut käsittämättömät syyt, jotka eivät ole millään tavalla laitteen vikoja esim. se on laitettu mikroaaltouuniin

 

 

 

Alla taulukko, jonka mukaan palautusoikeus menee. Jos esimerkiksi sinulla on puhelin, jossa on pieni naarmu ja pakkaus on ehjä, palautetaan sinulle 70% maksetusta summasta. Jokainen tapaus on yksilöllinen ja palautukset tehdään tapauskohtaisesti.

 

1) Tuotteessa ei ole käytön jälkiä ja se on täysin uudenveroinen -> Hyvitetään maksetusta summasta 100%

2) Tuotteessa on pieniä käytön jälkiä (enintään 1 näkyvä kolhu/naarmu/muu) -> Hyvitetään maksetusta summasta 70%

3) Tuotteessa on käytön jälkiä (yli 2 näkyvää kolhua/naarmua/muu) -> Hyvitetään maksetusta summasta 50%

4) Tuote on selvästi vahingoittunut / tuote ei ole myyntikuntoinen (esim. rungossa/näytössä halkeama tai irronnut palanen)  -> Hyvitetään maksetusta summasta 0%

 

Lähettämällä laitteesi meille hyväksyt nämä ehdot.