Toimitusehdot

Arlatec Oy toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot


Voimassa 01.06.2018 alkaen
Lue toimitusehdot huolella ennen tilaamista. Tilaamalla vakuutat, että olet lukenut toimitusehdot ja hyväksynyt ne. Mahdollisissa ongelmatilanteissa menetellään toimitusehtojen mukaisesti.


Yleistä verkkokaupasta


Verkkokaupan tuotteita myy Arlatec Oy 0908712-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Alaikäisellä ostajalla on oltava huoltajan suostumus tuotteiden ostamiseen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.


Tilaaminen


Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.arlatec.fi ostoskorin kautta. Kaikista tilauksista lähetetään vahvistusilmoitus sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. 


Maksuehdot


Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Tarjoamme maksupalveluita Paytrail ja Paypal palveluiden kautta. 

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Toimitusaika


Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Ennen klo 14.00 tehdyt tilaukset käsitellään samana päivänä. Varastossa ja tukkurilla oleville tuotteille toimitusaika on 2-5 arkipäivää. 

Ulkomailta tilattavissa olevilla tuotteilla toimitusaika on 7-21 arkipäivää.

Emme ole vastuussa, mikäli toimitusaika venyy meistä riippumattomista syistä, on myös mahdollista, että toimitusaika voi venyä sesonkien, esimerkiksi joulun aikana. Mikäli toimitusaika venyy kohtuuttomasti, pyydämme ystävällisesti olemaan meihin yhteydessä.

Takuu


Kaikilla tuotteillamme on 12 kuukauden takuu, ellei tuotetiedoissa toisin mainita. Takuu ei kata käyttäjästä johtuvia vahinkoja tai vikoja. Lisää tietoa takuusta löydät osoitteesta https://arlatec.fi/pages/takuu-ja-palautus

Laitteiden lähetys takuuhuoltoon on maksutonta. Useimmissa tapauksissa lähetämme suoraan korvaavan tuotteen asiakkaalle ja viallisen laitteen huoltoon. Laitteen lähettämisestä takuuhuoltoon on aina ilmoitettava meille. Mikäli meille ei ole ilmoitettu takuuhuoltoon lähettämisestä, tulee mahdolliset postikulut asiakkaan maksettavaksi.

Mikäli laitteesta ei löydy vikaa tai se ei kuulu takuun piiriin, veloitetaan asiakkaalta mahdolliset postimaksut ja vianetsintäkulu 40€. Laitetta ei palauteta asiakkaalle, ennen kuin maksu on maksettu. Lähettämällä tuotteen takuuhuoltoon, eli Arlatecille, hyväksyt nämä ehdot.



Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut ovat 2.90€. Yli 30€ tilauksiin toimitus on maksuton. Mikäli tuote halutaan ulkomaille, veloitetaan toimituskulut erikseen laskulla. Mikäli haluat tuotteesi pikana tai kotiinkuljetettuna, on se mahdollista DHL/Posti pikatoimituksella, joka maksaa 9.99€. Toimitamme tuotteita Postin, DHL sekä Matkahuollon kautta. Toimitamme tilaukset pakettina ja kirjeenä. Vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella.



Vaihto-, peruutus- ja palautusehdot


Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Reiluuden vuoksi tarjoamme kuitenkin kaikille tuotteillemme 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Jos tuote halutaan vaihtaa, palauttaa tai lähettää takuuhuoltoon, on tuotteiden lähettäminen takaisin maksutonta. Jos haluat palauttaa tuotteesi, voit lähettää sen meille maksuttomasti Postin kautta. Palautuksen voit tehdä pyytämällä asiakaspalvelustamme palautusohjeet. Palauttamisesta on aina ilmoitettava meille. Mikäli tuote palautetaan ilman erillistä ilmoitusta, tulee postituskulut asiakkaan maksettavaksi.



Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen. Esimerkiksi asennetusta panssarilasista ei voida palauttaa rahoja.



Tutustumisoikeus tarkoittaa:

Laitteisiin saa tutustua ulkopuolisesti ja sen perustoimintoja voi käyttää, esim. valikkoja voi selata, kameraa voi kokeilla jne.

Laitteisiin ei saa asentaa SIM-korttia tai muistikorttia

Muistikorttien on oltava käyttämättömiä

Laitteisiin ei saa tallentaa mitään

Ulkokuoressa/näytössä ei saa olla jälkiä

Panssarilasia ei saa asentaa laitteeseen



Mikäli ylläolevat ehdot täyttyvät, saat palautuksen rahana tai halutessasi tuotteet voidaan vaihtaa. Mikäli laitteen oston yhteydessä on ostettu asennuspalvelu, ei siitä voida rahoja palauttaa. Sähköisesti toimitettavilla tuotteilla, esim. F-Secure, ei ole vaihto- ja palautusoikeutta eikä niistä voida palauttaa rahoja tilauksen jälkeen.



Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

Pankkitilinumerosi

Kopio Arlatec Oy:n tilausvahvistuksesta



Palautusosoite:

Arlatec Oy

Jukolankatu 18 D

80160 Joensuu



Jos tuotteessa on käytön jälkiä, vähennämme palautettavasta summasta alla olevan taulukon mukaan. Kaikki palautukset ja hyvitykset katsotaan tapaukohtaisesti. 

1) Tuotteessa ei ole käytön jälkiä ja se on täysin uudenveroinen -> Hyvitetään maksetusta summasta 100%

2) Tuotteessa on pieniä käytön jälkiä (enintään 1 näkyvä kolhu/naarmu/muu) -> Hyvitetään maksetusta summasta 70%

3) Tuotteessa on käytön jälkiä (yli 2 näkyvää kolhua/naarmua/muu) -> Hyvitetään maksetusta summasta 50%

4) Tuote on selvästi vahingoittunut / tuote ei ole myyntikuntoinen (esim. rungossa/näytössä on halkeama/murtuma tai irronnut palanen) -> Hyvitetään maksetusta summasta 0%



Emme vastaanota palautuksia yli 30 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, palautetaan teille rahat valitsemanne maksutavan kautta 14 vrk kuluessa.



Tilauksen peruuttaminen


Asiakkaan on ilmoitettava, mikäli haluaa perua kaupan. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.

Asiakkaan on tehtävä ilmoitus peruuttamisesta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, esimerkiksi sähköpostiimme asiakaspalvelu(at)arlatec.fi. Tuotteen noutamatta jättäminen tai pelkkä palauttaminen ei ilman ilmoitusta riitä. Syytä peruuttamiselle ei tarvitse kertoa. Mikäli tilattua tuotetta ei ole noudettu, veloitamme siitä 35€. Tämä johtuu siitä, että varastointi tulee maksamaan meille.

Mikäli tuote on tilattu ulkomailta/sitä ei ole ollut varastossa tilaushetkellä (jolloin toimitusaika on 6-21 arkipäivää, lukee tuotteen tiedoissa), jonka jälkeen asiakas peruu tilauksensa ennen kuin on kulunut 21 arkipäivää, vähennetään palautettavasta summasta 35€, joka koostuu käsittelykuluista ja postimaksuista. Tämä johtuu siitä, että meiltä on tilattu paljon tavaraa ja tilaukset on peruttu ja meille on jäänyt ylimääräisiä tuotteita pyörimään.




Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin. Jos paketti on vioittunut Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Matkahuoltoon. Emme vastaa kuljetuksessa vahingoittuneista paketeista, ellei se ole selvästi meidän syy, esim. pakattu todella huonosti. Mikäli asiakas palauttaa meille tuotteensa ja se on vahingoittunut kuljetuksen aikana, on vastuu asiakkaalla.





Muuta


Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Emme hyvitä mahdollista mielipahaa tai aiheutunutta vaivaa tai haittaa. Arlatec Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Arlatec Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.