Toimitusehdot

Arlatec Oy toimitusehdot

HUOM! Toimitusehdot koskevat vain meiltä ennen 23.8.2019 tehtyjä tilauksia. Toimitusehdot eivät siis koske kolmansilta sivustoilta tehtyjä tilauksia. Sivu on kuitenkin tallessa vanhoja asiakkaita varten.

HUOM! Toimitusehtoja muutettu 11.6.2019. Mikäli olet tehnyt tilauksesi ennen 11.6.2019, sovelletaan sinun kohdalla vanhoja toimitusehtoja, jotka löydät täältä: https://arlatec.fi/pages/vanhat-toimitusehdot

 


Voimassa 11.6.2019 alkaen
Lue toimitusehdot huolella ennen tilaamista. Tilaamalla vakuutat, että olet lukenut toimitusehdot ja hyväksynyt ne. Mahdollisissa ongelmatilanteissa menetellään toimitusehtojen mukaisesti.


Yleistä verkkokaupasta


Verkkokaupan tuotteita myy Arlatec Oy 0908712-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Alaikäisellä ostajalla on oltava huoltajan suostumus tuotteiden ostamiseen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.


Tilaaminen


Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.arlatec.fi ostoskorin kautta. Kaikista tilauksista lähetetään vahvistusilmoitus sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. 


Toimitusaika


Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Varastossa ja tukkurilla oleville tuotteille toimitusaika on 2-5 arkipäivää. Ulkomailta tilattavissa olevilla tuotteilla toimitusaika on noin 7-21 arkipäivää. Tilaustuotteiden osalta toimitusaika voi venyä jopa muutamaan kuukauteen. On myös mahdollista, että tilaamasi tuote ei ole enää saatavilla. Tässä tapauksessa palautamme rahat kyseisen tuotteen osalta.


Emme ole vastuussa, mikäli toimitusaika venyy meistä riippumattomista syistä. Annetut toimitusajat ovat ainoastaan arvioita. On mahdollista, että toimitusaika voi venyä sesonkien, esimerkiksi joulun aikana. Mikäli toimitusaika venyy kohtuuttomasti, pyydämme ystävällisesti olemaan meihin yhteydessä. Emme ole vastuussa vahingoista tai kuluista, jotka aiheutuvat toimituksen viivästymisestä. 

 

Takuu


Kaikilla tuotteillamme on 6 kuukauden takuu, ellei tuotetiedoissa toisin mainita. Takuu ei kata käyttäjästä johtuvia vahinkoja tai vikoja. Lisää tietoa takuusta löydät osoitteesta https://arlatec.fi/pages/takuu-ja-palautus

Laitteiden lähetys takuuhuoltoon on maksutonta. Laitteen lähettämisestä takuuhuoltoon on aina ilmoitettava meille. Mikäli meille ei ole ilmoitettu takuuhuoltoon lähettämisestä, tulee postikulut asiakkaan maksettavaksi. Mikäli laitteeseen joudutaan tilaamaan osia, voi takuuhuollossa kestää tavallista huoltoa kauemmin. Asiakas on vastuussa laitteen varmuuskopioinnista. Kaikki laitteessa olevat tiedot voivat kadota takuuhuollon aikana, eikä Arlatec ole vastuussa siitä.

Mikäli laitteesta ei löydy vikaa tai se ei kuulu takuun piiriin, veloitetaan asiakkaalta mahdolliset postimaksut ja vianetsintäkulu 40€. Laitetta ei palauteta asiakkaalle, ennen kuin maksu on maksettu. Lähettämällä tuotteen takuuhuoltoon, eli Arlatecille, hyväksyt nämä ehdot.




Vaihto-, peruutus- ja palautusehdot


Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Jos tuote halutaan vaihtaa, palauttaa tai lähettää takuuhuoltoon, tulee mahdolliset postikulut asiakkaan maksettavaksi.  Palauttamisesta on aina ilmoitettava meille. Mikäli palauttamisesta ei ole ilmoitettu, veloitamme asiakkaalta käsittelymaksun 25€. Voi myös olla mahdollista, että ilmoittamatta lähetetty paketti jää noutamatta Postista, eikä Arlatec ole vastuussa siitä. 

Noutamatta jättäminen ei ole hyväksyttävä palautuskeino ja tällöin veloitamme asiakkaalta 25€ + postikulut. 



Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen pintapuolisesti ja kokeilla laitteen toimintoja. Esimerkiksi asennetusta panssarilasista ei voida palauttaa rahoja. Palauttamisesta on aina ilmoitettava meille.



Laitetta saa käyttää seuraavalla tavalla ilman palautusoikeuden raukeamista:

Laitteisiin saa tutustua ulkopuolisesti ja sen perustoimintoja voi käyttää, esim. valikkoja voi selata, kameraa voi kokeilla jne.

Laitteisiin ei saa asentaa SIM-korttia tai muistikorttia

Muistikorttien on oltava käyttämättömiä

Laitteisiin ei saa tallentaa mitään

Ulkokuoressa/näytössä ei saa olla jälkiä

Panssarilasia ei saa asentaa laitteeseen



Mikäli ylläolevat ehdot täyttyvät, saat palautuksen rahana tai halutessasi tuotteet voidaan vaihtaa. Mikäli laitteen oston yhteydessä on ostettu asennuspalvelu, ei siitä voida rahoja palauttaa. 



Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

Pankkitilinumerosi

Kopio Arlatec Oy:n tilausvahvistuksesta



Palautusosoite:

Arlatec Oy

Lylykoskentie 3 A

80130 Joensuu



Jos tuotetta on käytetty tai siihen on esimerkiksi asennettu SIM-kortti, olemme oikeutettuja veloittamaan arvonaleneman, joka on 30% tuotteen hinnasta. Mikäli tuote on myyntikelvoton, voimme veloittaa koko myyntihinnan. Kaikki palautukset katsotaan tapauskohtaisesti.



Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, palautetaan teille rahat valitsemanne maksutavan kautta 14 vrk kuluessa.



Tilauksen peruuttaminen


Asiakkaan on ilmoitettava, mikäli haluaa perua kaupan. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.

Asiakkaan on tehtävä ilmoitus peruuttamisesta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, esimerkiksi sähköpostiimme asiakaspalvelu(at)arlatec.fi. Tuotteen noutamatta jättäminen tai pelkkä palauttaminen ei ilman ilmoitusta riitä. Syytä peruuttamiselle ei tarvitse kertoa. Mikäli tilattua tuotetta ei ole noudettu, veloitamme siitä 25€. 

Mikäli tuote on tilattu ulkomailta/sitä ei ole ollut varastossa tilaushetkellä (tästä on ilmoitettu tuotetiedoissa) jonka jälkeen asiakas peruu tilauksensa ennen kuin on vastaanottanut tuotteen, vähennetään palautettavasta summasta 35€, joka koostuu käsittelykuluista ja postimaksuista. Tämä johtuu siitä, että meiltä on tilattu paljon tavaraa ja tilaukset on peruttu ja meille on jäänyt ylimääräisiä tuotteita pyörimään.




Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin. Jos paketti on vioittunut Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Matkahuoltoon. Emme vastaa kuljetuksessa vahingoittuneista paketeista, ellei se ole selvästi meidän syy, esim. pakattu todella huonosti. Mikäli asiakas palauttaa meille tuotteensa ja se on vahingoittunut kuljetuksen aikana, on vastuu asiakkaalla.





Muuta


Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Emme hyvitä mahdollista mielipahaa tai aiheutunutta vaivaa tai haittaa. Arlatec Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Arlatec Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

 

Tilaamalla meiltä vakuutat, että olet lukenut ja hyväksynyt toimitusehdot sekä takuu ja palautusehdot.